Výlety s dětmiKrajStředočeský kraj → Na kole podél Berounky

Na kole podél Berounky

Na kole okolo Berounky

Vaše děti již zvládají samostatnou jízdu na kole a vy byste je rádi vzali na vyjížďku. Při plánování však zjistíte, že není tak jednoduché najít trasu, kterou by děti bez potíží zvládly a ještě je bavila. Proto vám přinášíme tip na pěkný cyklovýlet s dětmi v okolí Prahy.

Celá trasa vede přírodou a po stezkách a cestách s minimálním provozem aut. Trasu zvládnou děti už od věku 6let na dětském kole, vhodná je i pro menší děti, které rodič poveze ve vozíku nebo na tažné tyči. Vyrážet budete z Radotína od hostince u Ondřeje. Je zde parkoviště, kde můžete nechat auto a v restauraci se dle potřeby ještě posilnit před cestou. V Radotíně také funguje i půjčovna dětských vozíků za kolo a to i o víkendu. To pro případ, pokud vozík nevlastníte, a chtěli byste se na výlet vydat s malým dítětem. Hned za hostincem u Ondřeje se napojíte na cyklostezku podél Berounky a vyrazíte doleva, tedy proti proud řeky, směrem na Černošice.

Nejprve pojedete po zámkové dlažbě, poté jí vystřídá zpevněná šotolinová cesta. Po kilometru budete další vyhlášený hostinec Říční lázně (dříve u Pigiho), kde se dá také případně zastavit s dětmi. Je zde dětské hřiště a farma s koňmi. Jinak pokračujte stále podél řeky až do Černošic. Minete černošický jez a vzápětí, ještě před mostem, zatočíte doprava do krátkého, asi osmdesátimetrového kopečku k černošickému nádraží.

A hned naproti vlakové stanici vás bude čekat odměna za první stoupání – cukrárna Hájek, kde si dítka jistě ráda smlsnou na vrcholové prémii v podobě oblíbené točené ovocné zmrzliny, případně zmrzlinového poháru či dortíku.

Po této sladké vložce se vrátíte přes koleje a hned za nimi zatočíte doprava. Po asfaltové cestě s mírným provozem budete pokračovat směrem na Mokropsy. Jedete sice po silnici, ale vyhrazené pro bruslaře a cyklisty, na které je minimální provoz. Později se napojíte do ulice Dr. Jánského, která vás přivede k vyhlášené mokropeské pekárně. Doporučujeme přinejmenším ochutnat zdejší výtečné pečivo, jehož vůně se line po celém okolí.

Pokud bude horko, můžete od pekárny sjet k řece na příjemnou písečnou plážičku a vykoupat se v Berounce. Nedaleko se také nachází pizzerie Luna, kde lze příjemně poodbědvat, nebo si vzít pizzu s sebou na pláž.

Z Mokropsů vás povede ulice Slunečná až na železniční most, jehož přejíždění nabídne pohled na řeku z výšky a pro děti bude jistě velmi vděčnou atrakcí. Po překonání řeky sjeďte z mostu doleva, vraťte se zpátky pod most a pokračujte dále podél řeky proti proudu.

Čeká tu na vás udusaná cesta bez provozu, která vás přivede podél řeky až do Dobřichovic. Louky podél vody jsou skvělou příležitostí pro piknik nebo malé zastávky. Po nějaké době narazíte na most před Dobřichovicemi, přejedete ho a zahnete doleva, do centra, k dobřichovickému zámku. Prohlídka rozhodně stojí za to. Ani zde nebudete ochuzení o gurmánský zážitek, neboť vedle zámku najdete občerstvení s italskými specialitami.

Poté budete pokračovat pořád podél vody až do vesnice Lety, kde je se dá udělat další zastávka u srubu s malým hřištěm pro děti. Zde se následně otočíte ke zpáteční cestě. Po příjezdu zpět do Dobřichovic tentokrát nepřejedete most, ale zůstanete na stejné straně řeky, kde vede podél vody z části nově vyasfaltovaná cesta pro cyklisty s odpočívadly a pěknými výhledy na Berounku.

Cesta vás zavede po druhé straně řeky zpět do Mokropsů. Po pravé ruce se objeví kolonie pitoreskních chatiček a na jejich konci další možnost občerstvení v hostinci. Ta možná přijde vhod, protože následovat bude nejnáročnější místo celé vyjížďky – dvousetmetrové stoupání do prudkého kopce, které vás katapultuje opět do již známe ulice Slunečná.

Tou dojedete k mostu přes koleje, ovšem ještě před ním zabočíte doleva a budete šlapat až na stezku pod hřbitovem, koleje budete mít stále po pravé ruce. Přejedete je až na přejezdu, za nímž se napojíte zpět na trasu, po které jste přijeli, a vrátíte se po ní až k autu.

Trasa je nenáročná, vhodná pro vozíky za kolo, děti na tažné tyči, i samostatné malé cyklisty přibližně od šesti let věku. Poznáte okolí Berounky a přitom budete stále na dosah Prahy. Kdo si chce trasu prodloužit, ten může pokračovat před otočkou v Letech dál, do Zadní Třebaně nebo až do Karlštejna. Přejeme příjemnou vyjížďku!

Andy

Autor článku — cestovatelka a milovnice přírody pracující s dětmi. Ráda sportuje, chodí plavat a často tak vyhledává koupání vhodné pro děti nebo sportovní aktivity pro děti. Také ráda píše tipy kam na výlet tento víkend, aby inspirovala ostatní.
Publikováno 26. 7. 2013 7:38

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru

Komentáře

1. brano 31. 5. 2015 23:26

Keby ten, kto tento článok písal sa nad tým čo napísal aj zamyslel, možno by ušetril mnoho sklamania a námahy aj iným.Za prvé, z parkoviska okolo krčmy u ondreja doľava so proti prúdu rieky ísť ani len nedá. Doľava je po smere toku rieky PRAHA !Keby autor napísal, že značenie cyklotrasy je na kritických miestach zmätočné malo by to väčšiu váhu ako to kde sa nažrať. Je mi úplne nanič informácia o tom, že som na cyklostezke č. 3 keď môžem ísť dvoma až piatimi smermi a nič mi nenapovie, ktorý ten smer je správny !!! Ked sa blížim ku „križovatke“ typu T znova – je mi úplne nanič informácia, že cyklostezka 3 ide doprava aj doľava. To je jasné aj debilovi, lebo rozno ani inam sa ísť nedá ! Ale pridať už info, že napr doľava je praha a doprava hoc aj úlánbátár to už bolo asi nad intelektuálny rámec značiteľa.

Zapojte se do diskuze

Přidejte váš komentář

Sledujte nás Facebooku! Sledujte nás Twitteru! Sledujte nás Instagramu! Sledujte nás Youtube!